9_kutsal_kitap_i̇saya_i̇şaret_ediyor_örnekler_kky9_.pdf |
Kutsal Kitap Yorumu üzerindeki son vaazımızda, Mesih’i Kutsal Kitap’ın merkezi olarak görmezseniz, yüreğinizde bir peçe oluşacağını ve Kutsal Kitap’ı doğru anlayamayacağınızı söylemiştik. İsa’nın, bütünTevrat’ın Kendisine işaret ettiğini söylediğini öğrenmiştik. Bu büyük bir iddiadır.
Yuhanna 5:39 Kutsal Yazılar'ı araştırıyorsunuz. Çünkü bunlar aracılığıyla sonsuz yaşama sahip olduğunuzu sanıyorsunuz. Bana tanıklık eden de bu yazılardır!
İsa bu ayette Tevrat’tan bahsediyordu çünkü İncil henüz yazılmamıştı. O zaman, Tevrat’a bakarak İsa’nın neden bahsettiğini görelim. Mika kitapçığına gidelim.
Mika 5:2 Ama sen, ey Beytlehem Efrata, Yahuda boyları arasında önemsiz olduğun halde, İsrail'i benim adıma yönetecek olan senden çıkacak. Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.
Mika, Yahuda’da, İsa’dan önce 8. Yüzyılın son yarısında yaşadı. Beytlehem’de bir önder doğacağını söyledi. İncil, Mesih’in doğumu konusuna çok özen gösteriyor. İncil, İsa’yı tanımayan Yahudi liderlerin bile Mesih’in Beytlehem’de doğacağına inandıklarına dikkat çekiyor. Neden böyle düşündüler? Çünkü bunu Kutsal Kitap’taki ayetten anladılar. (Mika 5:2)
Ayetin, gelecek önderin kökeninin öncesizliğe dayandığını söylediğini göz önüne tutun. Sıradan bir insana işaret etmiyor bu. Hangi insan ezelden geldi? Fakat Kutsal Kitap, gelecek Mesih’in, bu dünyada görülmeden önce varlığına işaret ediyor. Ayet, insanlık ötesinden gelen birinden bahsediyor.
Ayetin, gelecek olanın İsrail’de bir yönetmen olacağını söylediğini de göz önüne tutun. İsa İsrail’de önderlik yaptı mı hiç? İnsanların liderlik saydıkları şekilde yapmadı. Fiziksel İsrail’i yönetmedi. Bu peygamberlik gerçekleşti mi o zaman? Biraz sonra bu konuya döneceğiz. Ancak bu soru bizi, Mesih’e ilişkin başka bir peygamberlik sözüne getiriyor.
1. Tarihler 17:1-14 Davut sarayına yerleştikten sonra Peygamber Natan'a, “Bak, ben sedir ağacından yapılmış bir sarayda oturuyorum. Oysa RAB'bin Antlaşma Sandığı bir çadırın altında duruyor!” dedi. 2 Natan, “Tasarladığın her şeyi yap, çünkü Tanrı seninledir” diye karşılık verdi. 3O gece Tanrı Natan'a şöyle seslendi: 4”Git, kulum Davut'a şöyle de: ‘RAB diyor ki, oturmam için bana tapınak yapmayacaksın. 5 İsrail halkını Mısır'dan çıkardığım günden bu yana tapınakta oturmadım. Bir çadırdan öbür çadıra, orada burada konaklayarak dolaştım. 6 İsrailliler'le birlikte dolaştığım yerlerin herhangi birinde, halkımı gütmesini buyurduğum İsrail önderlerinden birine, neden bana sedir ağacından bir konut yapmadınız diye hiç sordum mu?’ 7 “Şimdi kulum Davut'a şöyle diyeceksin: ‘Her Şeye Egemen RAB diyor ki: Halkım İsrail'e önder olasın diye seni otlaklardan ve koyun gütmekten aldım. 8 Her nereye gittiysen seninleydim. Önünden bütün düşmanlarını yok ettim. Adını dünyadaki büyük adamların adı gibi büyük kılacağım. 9 Halkım İsrail için bir yurt sağlayıp onları oraya yerleştireceğim. Bundan böyle kendi yurtlarında otursunlar, bir daha rahatsız edilmesinler. Kötü kişiler de halkım İsrail'e hakimler atadığım günden bu yana yaptıkları gibi, bir daha onlara baskı yapmasınlar. Bütün düşmanlarının sana boyun eğmesini sağlayacağım. RAB'bin senin için bir soy yetiştirecek, bilesin. 10 11 “ ‘Sen ölüp atalarına kavuşunca, senden sonra oğullarından birini ortaya çıkarıp krallığını pekiştireceğim. 12 Benim için tapınak kuracak olan odur. Ben de onun tahtını sonsuza dek sürdüreceğim. 13 Ben ona baba olacağım, o da bana oğul olacak. Senden önceki kraldan esirgediğim sevgiyi hiçbir zaman esirgemeyeceğim. 14 Onu sonsuza dek tapınağımın ve krallığımın üzerine atayacağım; tahtı sonsuza dek sürecektir.’ ”
Tanrı’nın Davut’un soyundan bir kral getireceğini görüyoruz. Bu çok önemli çünkü İncil’de, İsa devamlı Davut’un oğlu olarak söylenir. Bu İbranice ifade, direkt oğlu demek değildir, ama onun soyu demektir. İsa’nın krallığı ve tahtı sonsuza dek kurulu olacaktı. Bu krallığa Tanrı’nın evi ve Tanrı’nın krallığı denir. Hayret! Böylece anlıyoruz ki, bu krallık ne o zamanki Orta Doğudaki bir krallık, ne de şimdiki İsrail olmayacak, fakat bu krallık yeryüzü yıkılıp tekrar yenilendiği zamanki krallık olacak. Böylece Mika’daki peygamberlik, İsa Mesih’te gerçekleştirilecek.
Peygamber Mika, İsa’dan bahsetti. Peygamber Natan ve Davut, Mesih’ten ve İsa’nın kral olduğu Tanrı’nın ebedi krallığından bahsettiler. Kutsal Kitap, İsa’nın en başta söylediği Mesih’ten bahsediyor.
Yeşaya 9:6-7 Çünkü bize bir çocuk doğacak, Bize bir oğul verilecek. Yönetim onun omuzlarında olacak. Onun adı Harika Öğütçü Güçlü Tanrı, Ebedi Baba, Esenlik Önderi olacak. 7 Davut'un tahtı ve ülkesi üzerinde egemenlik sürecek. Egemenliğinin ve esenliğinin büyümesi son bulmayacak. Egemenliğini adaletle, doğrulukla kuracak Ve sonsuza dek sürdürecek. Her Şeye Egemen RAB'bin gayreti bunu sağlayacak.
Peygamber Yeşaya, İsa’dan yüzyıllar önce bir çocuk doğacağını ve o çocuğun adının Güçlü Tanrı olacağını söyledi. Bu nedir? Kutsal Kitap sıradan bir kişiden mi bahsediyor? Kesinlikle hayır! Bu Güçlü Tanrı olan kişi, Davut’un tahtında oturacak. O’nun krallığı sonsuza dek sürecek. Arkadaşlar, çok kişi ortaya çıkıp, Kutsal Kitap’ın bir başkasına işaret ettiğini ileri öne sürer. Fakat böyle bir şey yok. Kutsal Kitap, Davut’un oğluna işaret ediyor.
Markos 12:35-37 İsa tapınakta öğretirken şunu sordu: “Nasıl oluyor da din bilginleri, ‘Mesih, Davut'un Oğlu'dur’ diyorlar? 36 Davut'un kendisi, Kutsal Ruh'tan esinlenerek şöyle demişti: ‘Rab Rabbim'e dedi ki, Ben düşmanlarını Ayaklarının altına serinceye dek Sağımda otur.’ 37 Davut'un kendisi O'ndan Rab diye söz ettiğine göre, O nasıl Davut'un Oğlu olur?”
Aslında bu çok basit bir soru ama bazı insanlar bunu zor buluyorlar. Peygamber Davut, Kutsal Ruh’un etkisinin altındayken, şöyle dedi: “Rab Rabbim'e dedi ki, ben düşmanlarını ayaklarının altına serinceye dek sağımda otur.” Bu söz, Mezmurlar 110’dan bir alıntıdır. Yahudiler, bu ayetin Mesih’e işaret ettiğini anladılar. Fakat İsa şöyle bir soru soruyor: Mesih, Davut’un soyundan gelirse nasıl olur da Davut O’na ‘Rab’ diyor? Hiçbir adam soyuna, ‘Rab’ demez. Davut, Davut’un oğluna, ‘Rab’ derse, demek o oğul yani o soy, kendisinden yani babasından büyük demektir. Nasıl oluyor? Bu ancak, oğlu, yani soyu, ezelden vardıysa ve sonra insanlığa girdiyse olabilir.
Kutsal Yazılarda ne görüyoruz? Kutsal Kitap’ın, Davut oğluna, Mesih’e işaret ettiğini görüyoruz. Başkasından bahsetmiyor. İsa’nın söylediği şey de budur. Kutsal Yazılar Kendisine işaret ediyor.
Kutsal Yazılar neden Mesih’e hep işaret ediyor? Kutsal Yazılar, Mesih’e işaret ediyor çünkü kurtuluş Mesih’tedir.
Yeşaya 53:1 - 54:1 Verdiğimiz habere kim inandı? RAB'bin gücü kime açıklandı? 2 O RAB'bin önünde bir fidan gibi, Kurak yerdeki kök gibi büyüdü. Bakılacak biçimden, güzellikten yoksundu. Gönlümüzü çeken bir görünüşü de yoktu. 3 İnsanlarca hor görüldü, Yapayalnız bırakıldı. Acılar adamıydı, hastalığı yakından tanıdı. İnsanların yüz çevirdiği biri gibi hor görüldü, Ona değer vermedik. 4 Aslında hastalıklarımızı o üstlendi, Acılarımızı o yüklendi. Bizse Tanrı tarafından cezalandırıldığını, vurulup ezildiğini sandık. 5 Oysa, bizim isyanlarımız yüzünden onun bedeni deşildi, bizim suçlarımız yüzünden o eziyet çekti. Esenliğimiz için gerekli olan ceza Ona verildi. Bizler onun yaralarıyla şifa bulduk. 6 Hepimiz koyun gibi yoldan sapmıştık, Her birimiz kendi yoluna döndü. Yine de RAB hepimizin cezasını ona yükledi. 7 O baskı görüp eziyet çektiyse de ağzını açmadı. Kesime götürülen kuzu gibi, Kırkıcıların önünde sessizce duran koyun gibi açmadı ağzını. 8 Acımasızca yargılanıp ölüme götürüldü. Halkımın isyanı ve hak ettiği ceza yüzünden yaşayanlar diyarından atıldı. Onun kuşağından bunu düşünen oldu mu? 9 Şiddete başvurmadığı, ağzından hileli söz çıkmadığı halde, Ona kötülerin yanında bir mezar verildi, Ama öldüğünde zenginin yanındaydı. 10 Ne var ki, RAB onun ezilmesini uygun gördü, Acı çekmesini istedi. Canını suç sunusu olarak sunarsa Soyundan gelenleri görecek ve günleri uzayacak. RAB'bin istemi onun aracılığıyla gerçekleşecek. 11 Canını feda ettiği için gördükleriyle hoşnut olacak. RAB'bin doğru kulu, kendisini kabul eden birçoklarını aklayacak. Çünkü onların suçlarını o üstlendi. 12 Bundan dolayı ona ünlüler arasında bir pay vereceğim, ganimeti güçlülerle paylaşacak. Çünkü canını feda etti, başkaldıranlarla bir sayıldı. Pek çoklarının günahını o üzerine aldı, başkaldıranlar için de yalvardı.
Mesih, bu dünyaya gelip, yaşayacak ve bütün insanlık için bir günah sunusu olarak ölecekti. İsa benim ve sizin günahlarımız için öldü. O, dünyanın Kurtarıcısıdır. Kutsal Yazıların hep sergilediği şey, işte budur. Sadece birkaç örnek verdim. Çok daha verebilirdim fakat vaktimiz yok.
Bu noktada bir kimse, “Bu yoruma uymak için Kutsal Kitap değiştirildi” diyebilir. Bu mümkün değil. Bütün ayetlerimizi Tevrat’tan aldık. Yahudiler Tevrat’ı sıkı bir şekilde korudular. İsa’yı Mesih olarak kabul etmezler ve Hristiyanların Tevrat’ı kendi fikirlerine göre değiştirmelerine izin vermezler. Alınıtı olarak kullandığımız ayetler, bugünkü Yahudilerin de okudukları ayetlerdir. Değişiklik yoktur, olamaz.
Arkadaşlar, siz İsa Mesih’i Kutsal Kitap’ın merkezi olarak görmüyorsanız yüreğinizde ruhsal bir peçe var demektir. Onu çıkarmak için gerçeği kabul etmek istemeniz lazım. Bu amaçla Kutsal Kitap’ı okumanız lazım. İsa Mesih’i bütün insanların Kurtarıcısı olarak gösteren Allah’a iman ederek Kutsal Yazıları okuyacaksınız, okumalısınız.
Ebedi kral olan İsa Mesih aracılığıyla sonsuz yaşamı kabul etmenizi nasıl bir şey önlüyor?
Yuhanna 5:39 Kutsal Yazılar'ı araştırıyorsunuz. Çünkü bunlar aracılığıyla sonsuz yaşama sahip olduğunuzu sanıyorsunuz. Bana tanıklık eden de bu yazılardır!
İsa bu ayette Tevrat’tan bahsediyordu çünkü İncil henüz yazılmamıştı. O zaman, Tevrat’a bakarak İsa’nın neden bahsettiğini görelim. Mika kitapçığına gidelim.
Mika 5:2 Ama sen, ey Beytlehem Efrata, Yahuda boyları arasında önemsiz olduğun halde, İsrail'i benim adıma yönetecek olan senden çıkacak. Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.
Mika, Yahuda’da, İsa’dan önce 8. Yüzyılın son yarısında yaşadı. Beytlehem’de bir önder doğacağını söyledi. İncil, Mesih’in doğumu konusuna çok özen gösteriyor. İncil, İsa’yı tanımayan Yahudi liderlerin bile Mesih’in Beytlehem’de doğacağına inandıklarına dikkat çekiyor. Neden böyle düşündüler? Çünkü bunu Kutsal Kitap’taki ayetten anladılar. (Mika 5:2)
Ayetin, gelecek önderin kökeninin öncesizliğe dayandığını söylediğini göz önüne tutun. Sıradan bir insana işaret etmiyor bu. Hangi insan ezelden geldi? Fakat Kutsal Kitap, gelecek Mesih’in, bu dünyada görülmeden önce varlığına işaret ediyor. Ayet, insanlık ötesinden gelen birinden bahsediyor.
Ayetin, gelecek olanın İsrail’de bir yönetmen olacağını söylediğini de göz önüne tutun. İsa İsrail’de önderlik yaptı mı hiç? İnsanların liderlik saydıkları şekilde yapmadı. Fiziksel İsrail’i yönetmedi. Bu peygamberlik gerçekleşti mi o zaman? Biraz sonra bu konuya döneceğiz. Ancak bu soru bizi, Mesih’e ilişkin başka bir peygamberlik sözüne getiriyor.
1. Tarihler 17:1-14 Davut sarayına yerleştikten sonra Peygamber Natan'a, “Bak, ben sedir ağacından yapılmış bir sarayda oturuyorum. Oysa RAB'bin Antlaşma Sandığı bir çadırın altında duruyor!” dedi. 2 Natan, “Tasarladığın her şeyi yap, çünkü Tanrı seninledir” diye karşılık verdi. 3O gece Tanrı Natan'a şöyle seslendi: 4”Git, kulum Davut'a şöyle de: ‘RAB diyor ki, oturmam için bana tapınak yapmayacaksın. 5 İsrail halkını Mısır'dan çıkardığım günden bu yana tapınakta oturmadım. Bir çadırdan öbür çadıra, orada burada konaklayarak dolaştım. 6 İsrailliler'le birlikte dolaştığım yerlerin herhangi birinde, halkımı gütmesini buyurduğum İsrail önderlerinden birine, neden bana sedir ağacından bir konut yapmadınız diye hiç sordum mu?’ 7 “Şimdi kulum Davut'a şöyle diyeceksin: ‘Her Şeye Egemen RAB diyor ki: Halkım İsrail'e önder olasın diye seni otlaklardan ve koyun gütmekten aldım. 8 Her nereye gittiysen seninleydim. Önünden bütün düşmanlarını yok ettim. Adını dünyadaki büyük adamların adı gibi büyük kılacağım. 9 Halkım İsrail için bir yurt sağlayıp onları oraya yerleştireceğim. Bundan böyle kendi yurtlarında otursunlar, bir daha rahatsız edilmesinler. Kötü kişiler de halkım İsrail'e hakimler atadığım günden bu yana yaptıkları gibi, bir daha onlara baskı yapmasınlar. Bütün düşmanlarının sana boyun eğmesini sağlayacağım. RAB'bin senin için bir soy yetiştirecek, bilesin. 10 11 “ ‘Sen ölüp atalarına kavuşunca, senden sonra oğullarından birini ortaya çıkarıp krallığını pekiştireceğim. 12 Benim için tapınak kuracak olan odur. Ben de onun tahtını sonsuza dek sürdüreceğim. 13 Ben ona baba olacağım, o da bana oğul olacak. Senden önceki kraldan esirgediğim sevgiyi hiçbir zaman esirgemeyeceğim. 14 Onu sonsuza dek tapınağımın ve krallığımın üzerine atayacağım; tahtı sonsuza dek sürecektir.’ ”
Tanrı’nın Davut’un soyundan bir kral getireceğini görüyoruz. Bu çok önemli çünkü İncil’de, İsa devamlı Davut’un oğlu olarak söylenir. Bu İbranice ifade, direkt oğlu demek değildir, ama onun soyu demektir. İsa’nın krallığı ve tahtı sonsuza dek kurulu olacaktı. Bu krallığa Tanrı’nın evi ve Tanrı’nın krallığı denir. Hayret! Böylece anlıyoruz ki, bu krallık ne o zamanki Orta Doğudaki bir krallık, ne de şimdiki İsrail olmayacak, fakat bu krallık yeryüzü yıkılıp tekrar yenilendiği zamanki krallık olacak. Böylece Mika’daki peygamberlik, İsa Mesih’te gerçekleştirilecek.
Peygamber Mika, İsa’dan bahsetti. Peygamber Natan ve Davut, Mesih’ten ve İsa’nın kral olduğu Tanrı’nın ebedi krallığından bahsettiler. Kutsal Kitap, İsa’nın en başta söylediği Mesih’ten bahsediyor.
Yeşaya 9:6-7 Çünkü bize bir çocuk doğacak, Bize bir oğul verilecek. Yönetim onun omuzlarında olacak. Onun adı Harika Öğütçü Güçlü Tanrı, Ebedi Baba, Esenlik Önderi olacak. 7 Davut'un tahtı ve ülkesi üzerinde egemenlik sürecek. Egemenliğinin ve esenliğinin büyümesi son bulmayacak. Egemenliğini adaletle, doğrulukla kuracak Ve sonsuza dek sürdürecek. Her Şeye Egemen RAB'bin gayreti bunu sağlayacak.
Peygamber Yeşaya, İsa’dan yüzyıllar önce bir çocuk doğacağını ve o çocuğun adının Güçlü Tanrı olacağını söyledi. Bu nedir? Kutsal Kitap sıradan bir kişiden mi bahsediyor? Kesinlikle hayır! Bu Güçlü Tanrı olan kişi, Davut’un tahtında oturacak. O’nun krallığı sonsuza dek sürecek. Arkadaşlar, çok kişi ortaya çıkıp, Kutsal Kitap’ın bir başkasına işaret ettiğini ileri öne sürer. Fakat böyle bir şey yok. Kutsal Kitap, Davut’un oğluna işaret ediyor.
Markos 12:35-37 İsa tapınakta öğretirken şunu sordu: “Nasıl oluyor da din bilginleri, ‘Mesih, Davut'un Oğlu'dur’ diyorlar? 36 Davut'un kendisi, Kutsal Ruh'tan esinlenerek şöyle demişti: ‘Rab Rabbim'e dedi ki, Ben düşmanlarını Ayaklarının altına serinceye dek Sağımda otur.’ 37 Davut'un kendisi O'ndan Rab diye söz ettiğine göre, O nasıl Davut'un Oğlu olur?”
Aslında bu çok basit bir soru ama bazı insanlar bunu zor buluyorlar. Peygamber Davut, Kutsal Ruh’un etkisinin altındayken, şöyle dedi: “Rab Rabbim'e dedi ki, ben düşmanlarını ayaklarının altına serinceye dek sağımda otur.” Bu söz, Mezmurlar 110’dan bir alıntıdır. Yahudiler, bu ayetin Mesih’e işaret ettiğini anladılar. Fakat İsa şöyle bir soru soruyor: Mesih, Davut’un soyundan gelirse nasıl olur da Davut O’na ‘Rab’ diyor? Hiçbir adam soyuna, ‘Rab’ demez. Davut, Davut’un oğluna, ‘Rab’ derse, demek o oğul yani o soy, kendisinden yani babasından büyük demektir. Nasıl oluyor? Bu ancak, oğlu, yani soyu, ezelden vardıysa ve sonra insanlığa girdiyse olabilir.
Kutsal Yazılarda ne görüyoruz? Kutsal Kitap’ın, Davut oğluna, Mesih’e işaret ettiğini görüyoruz. Başkasından bahsetmiyor. İsa’nın söylediği şey de budur. Kutsal Yazılar Kendisine işaret ediyor.
Kutsal Yazılar neden Mesih’e hep işaret ediyor? Kutsal Yazılar, Mesih’e işaret ediyor çünkü kurtuluş Mesih’tedir.
Yeşaya 53:1 - 54:1 Verdiğimiz habere kim inandı? RAB'bin gücü kime açıklandı? 2 O RAB'bin önünde bir fidan gibi, Kurak yerdeki kök gibi büyüdü. Bakılacak biçimden, güzellikten yoksundu. Gönlümüzü çeken bir görünüşü de yoktu. 3 İnsanlarca hor görüldü, Yapayalnız bırakıldı. Acılar adamıydı, hastalığı yakından tanıdı. İnsanların yüz çevirdiği biri gibi hor görüldü, Ona değer vermedik. 4 Aslında hastalıklarımızı o üstlendi, Acılarımızı o yüklendi. Bizse Tanrı tarafından cezalandırıldığını, vurulup ezildiğini sandık. 5 Oysa, bizim isyanlarımız yüzünden onun bedeni deşildi, bizim suçlarımız yüzünden o eziyet çekti. Esenliğimiz için gerekli olan ceza Ona verildi. Bizler onun yaralarıyla şifa bulduk. 6 Hepimiz koyun gibi yoldan sapmıştık, Her birimiz kendi yoluna döndü. Yine de RAB hepimizin cezasını ona yükledi. 7 O baskı görüp eziyet çektiyse de ağzını açmadı. Kesime götürülen kuzu gibi, Kırkıcıların önünde sessizce duran koyun gibi açmadı ağzını. 8 Acımasızca yargılanıp ölüme götürüldü. Halkımın isyanı ve hak ettiği ceza yüzünden yaşayanlar diyarından atıldı. Onun kuşağından bunu düşünen oldu mu? 9 Şiddete başvurmadığı, ağzından hileli söz çıkmadığı halde, Ona kötülerin yanında bir mezar verildi, Ama öldüğünde zenginin yanındaydı. 10 Ne var ki, RAB onun ezilmesini uygun gördü, Acı çekmesini istedi. Canını suç sunusu olarak sunarsa Soyundan gelenleri görecek ve günleri uzayacak. RAB'bin istemi onun aracılığıyla gerçekleşecek. 11 Canını feda ettiği için gördükleriyle hoşnut olacak. RAB'bin doğru kulu, kendisini kabul eden birçoklarını aklayacak. Çünkü onların suçlarını o üstlendi. 12 Bundan dolayı ona ünlüler arasında bir pay vereceğim, ganimeti güçlülerle paylaşacak. Çünkü canını feda etti, başkaldıranlarla bir sayıldı. Pek çoklarının günahını o üzerine aldı, başkaldıranlar için de yalvardı.
Mesih, bu dünyaya gelip, yaşayacak ve bütün insanlık için bir günah sunusu olarak ölecekti. İsa benim ve sizin günahlarımız için öldü. O, dünyanın Kurtarıcısıdır. Kutsal Yazıların hep sergilediği şey, işte budur. Sadece birkaç örnek verdim. Çok daha verebilirdim fakat vaktimiz yok.
Bu noktada bir kimse, “Bu yoruma uymak için Kutsal Kitap değiştirildi” diyebilir. Bu mümkün değil. Bütün ayetlerimizi Tevrat’tan aldık. Yahudiler Tevrat’ı sıkı bir şekilde korudular. İsa’yı Mesih olarak kabul etmezler ve Hristiyanların Tevrat’ı kendi fikirlerine göre değiştirmelerine izin vermezler. Alınıtı olarak kullandığımız ayetler, bugünkü Yahudilerin de okudukları ayetlerdir. Değişiklik yoktur, olamaz.
Arkadaşlar, siz İsa Mesih’i Kutsal Kitap’ın merkezi olarak görmüyorsanız yüreğinizde ruhsal bir peçe var demektir. Onu çıkarmak için gerçeği kabul etmek istemeniz lazım. Bu amaçla Kutsal Kitap’ı okumanız lazım. İsa Mesih’i bütün insanların Kurtarıcısı olarak gösteren Allah’a iman ederek Kutsal Yazıları okuyacaksınız, okumalısınız.
Ebedi kral olan İsa Mesih aracılığıyla sonsuz yaşamı kabul etmenizi nasıl bir şey önlüyor?