i̇sa_mesihi_ve_onun_çarmıha_gerilişini_bilmek.pdf | |
File Size: | 67 kb |
File Type: |
1. Korintliler 2:1-2 Kardeşler, Tanrı'yla ilgili bildiriyi duyurmak için size geldiğimde, söz ustalığıyla ya da üstün bilgelikle gelmedim. 2 Aranızdayken, İsa Mesih'ten ve O'nun çarmıha gerilişinden başka hiçbir şey bilmemeye kararlıydım.
Pavlus, bu sözleri mektupla Korint’teki kilisesine yazdı. Pavlus, “İsa Mesih'ten ve O'nun çarmıha gerilişinden başka hiçbir şey bilmemeye kararlıydım” yazıdığı zaman ne demek istedi?
Pavlus Korint’e gelmeden önce Atina’daydı. Grekler, felsefe ve yeni şeyler üzerinde duyup konuşmayı severlerdi. Bu yüzden Pavlus Atina’da vaaz ettiği zaman halkın putperestlıkten vazgeçmesi için mantıklı sebepler ileri sürdü. Sonuçta Pavlus Atina’da Mesih için pek çok öğrenci kazanamadı.
Pavlus Korint’e geldiği zaman değişik bir yaklaşım yapmaya karar verdi. Söz ustalığı ve mantıklı düşünceler göz önüne koymayacaktı. Pavlus İsa Mesih’in bütün insanlığı sonsuz yıkımdan kurtarmak için çarmıha gerildiğini vaaz edecekti. Ancak böyle bir yaklaşım nasıl barşarılı olabilirdi ki?
İsa, tanınmayan bir Yahudi’ydi. Çarmıha gerilmesi, Romalı olmayan suçlular için ayrılmış, Romalıların insanlara uygulayabildikleri en korkunç ölümdü. İnsanların sonsuz ölümden kurtarılmasıyla tanınmayan Yahudi köylünün zalim ölümünün ne ilişkisi var ki? Bu kavram Pavlus’un izleyiciler için deli gibi görünürdü.
Bugün bile bu kavram insanlara deli gibi görünüyor. Neden?
1. Korintliler 2:14 Doğal kişi, Tanrı'nın Ruhu'yla ilgili gerçekleri kabul etmez. Çünkü bunlar ona saçma gelir, ruhça değerlendirildikleri için bunları anlayamaz.
1. Korintliler 1:22-24 Yahudiler doğaüstü belirtiler ister, Grekler'se bilgelik arar. 23 Ama biz çarmıha gerilmiş Mesih'i duyuruyoruz. Yahudiler bunu yüzkarası, öteki uluslar da saçmalık sayarlar. 24 Oysa Mesih, çağrılmış olanlar için ister Yahudi ister Grek olsun- Tanrı'nın gücü ve Tanrı'nın bilgeliğidir.
1. Korintliler 1:18 Çarmıhla ilgili bildiri mahva gidenler için saçmalık, biz kurtulmakta olanlar içinse Tanrı gücüdür.
İsa Mesih’i ve O’nun çarmıha gerilişini vaaz etmek, insanlara saçmalık geliyor çünkü insanlar iman etmeden önce Allah’tan mucizevi belirtiler görmek istiyorlar. İnsanlar,vakitleri sözde bilgeliği anlatarak ve dinleyerek geçirmek istiyorlar. Çarmıhın mesajı onlara saçma gelir. Peki çarmıhın mesajı nedir?
Çarmıhın mesajı şu mudur: İyi bir adam ve vaiz, adi adamlar tarafından öldürüldü? Bu dünyada her gün bütün gün boyunca böyle bir şey oluyor. Terörist bombası patlar ve masum insanlar ölür. Genç bir bayan minibüsle eve giderken şoförü onu vahşi bir şekilde öldürdü. Malessef bu gibi olaylar sıradan hale gelmiştir. Çarmıhıın mesajı iyi bir adamın,bir peygamberin bile, kötü insanlar tarafından öldürüldüğü değildir. Bu olağan bir olay. İsa öldürülen ilk peygamber değildi. Çarmıhın mesajı o değildir. O zaman Çarmıhın mesajı nedir?
İsa’nın çarmıhta gerilişi neden özeldir? Neden Pavlus tüm felsefe ve mantıktan vaz geçerek bu mesaj üzerinde odaklandı?
Hakikat ruhça değerlendirilir. Kutsal Ruh, birisinin gerçeği alması için zihnini aydınlatır. Fakat insanlık kibirlidir. İnsanlar, Allah’tan yardım almadan akıllarını kullanarak gerçeği anlayabileceklerini düşünüyorlar.
Ancak Tanrı, tüm akıllı yaratıklardan alçakgönüllülük istiyor. Alçakgönüllülük Tanrı’nın Egemenliği’nin kapısına anahtardır. Her iyi şey Tanrı’dan geliyor. Her şey. Alçakgönüllülük benlik sevgisinin zıddıdır. Tanrı’nın Egemenliği’nin temeli, fedakar sevgidir. Benliğin, şekli ne olursa olsun, yok edilmesi lazım çünkü Tanrı’nın Egemenliği’nin görkemini bozuyor.
Tanrı’nın yasası, özverili sevgi yasasıdır. Bu ilkeyi bozan her şeyin sonsuza dek yok olması gerek. Bu yüzden Kutsal Kitap diyor ki: günahın ücreti ölümdür. Bu ölüm, Tanrı bir kişiden hayat veren gücünü sonsuza dek alınca gerçekleştirilir.
Siz günah işlediniz. Sonsuz ölüm hak ettiniz. Bedelini ödeyip tekrar nasıl yaşayabilirsiniz? Fakat Tanrı’nın size doğru sevgisi ve merhameti var. Tanrı size sonsuz yıkımdan kurtuluş yolunu sunuyor. Af yolunu sunuyor.
Ancak af teklifi, ölüm cezasını kaldırmaz. Tanrı, insanlara cezası ödenmeden af verseydi yasanın ve cezasının anlamları kalmazdı. Tanrı adildir ve insanların yasaya uymaları lazım. O halde Tanrı günahları affetse aynı zamanda adaleti nasıl südürebilir?
Adalet, günahkarın Tanrı’dan sonsuz ayrılığını gerektirir. Peki Tanrı’nın hayat veren gücünden yoksun olan kim tekrar yaşayabilir? Bunu yapabilen tek kişi yalnız kendisinde sonsuz yaşamı olandır.
Yasaya göre kimin ölüm cezası çekmesi gerek, günahkarın kendisi yoksa bir başkası? Tabii ki günahkarın kendisinin çekmesi gerek. İnsanlar arasında kim cezasını ödeyip tekrar yaşabilir? İnsanlar arasında kendisinde sonsuz yaşamı olan kim? Hiç kimse. Görünür ki insan ırkı çaresiz kaldı.
Fakat İsa’da insanlık ümit buluyor. İsa, sıradan bir adam değildir. İsa, insanlığın ve ilahiliğin birleşmesidir. İsa ezelden vardı. İsa Tanrı’yla birdir. Ben bunu söylemiyorum. İsa’nın Kendisi söylüyor.
Yuhanna 10:30 “Ben ve Baba biriz.”
İsa, Tanrı’yla bir olduğu için doğal olarak sonsuz yaşama sahiptir.
Yuhanna 10:17-18 “ Canımı, tekrar geri almak üzere veririm. Bunun için Baba beni sever. 18 Canımı kimse benden alamaz; ben onu kendiliğimden veririm. Onu vermeye de tekrar geri almaya da yetkim var. Bu buyruğu Babam'dan aldım.”
Bütün dünya, siz ve ben dahil, İsa tarafından yaratıldı.
İbraniler 1:1-3 Tanrı eski zamanlarda peygamberler aracılığıyla birçok kez çeşitli yollardan atalarımıza seslendi. 2 Bu son çağda da her şeye mirasçı kıldığı ve aracılığıyla evreni yarattığı kendi Oğlu'yla bize seslenmiştir. 3 Oğul, Tanrı yüceliğinin parıltısı, O'nun varlığının öz görünümüdür. Güçlü sözüyle her şeyi devam ettirir. Günahlardan arınmayı sağladıktan sonra, yücelerde ulu Tanrı'nın sağında oturdu.
İsa günahlarımızı nasıl arındırdı? İsa insanlığa girdi çünkü suçlu insanlığın günahın cezasını çekmesi lazım. İsa Tanrı’yla birdi ve insanlıkla bir oldu. İsa, günahın cezasını Kendisine yüklendi. Çarmıhın üzerindeyken Tanrı’dan ayrılmasına katlandı. Bu olay sıradan bir çarmıha gerilmesi değildi. Ezelden bir olan Baba ve Oğul, çarmıhta ayrıldılar. Biz ölüm yüzünden sevgilerimizden ayrıldığımız zaman çok üzülüyoruz. Ancak Baba ve Oğul’un çarmıhta ayrılmaları bundan kat kat daha acılıydı. Çok daha büyük bir dramdı. Tanrı ve Oğul çarmıhta son derece acı çektiler.
Çarmıhın mesajı nedir? Size sonsuz yaşam sunmak için Tanrı’nın Kendisi günahın cezasını çekti. Sizi günahtan kurtarmak için Kendi varlığında sınırsız acı çekti. Kendi acısıyla sizi özgür kıldı.
Siz iyi bir adam bile yahut bir peygamber değil ancak Tanrı’nın Kendisinin sizin günahlarınız için acı çektiğini görünce o zaman Tanrı’nın sevgisini takdir etmeye başlayabilirsiniz. O zaman hayatınız değiştirilebilir. Bu, sadece yüreğiniz Kutsal Ruh’a açıksa gerçekleştirilebilir. Sırf insan bilgeliğiyle bunu anlayamazsınız. Sadece ve sadece Kutsal Ruh bunu size açıklayabilir.
Bu mesaj Pavlus’un hayatı alt üst etti. Bu mesaj yüreğini kazandı. Bu mesaj onu Mesih’i ve O’nun çarmıha gerilişini vaaz ederek şehirden şehre gezmek motive etti. Siz de bugün bu mesajı kabul etmez misiniz?
Pavlus, bu sözleri mektupla Korint’teki kilisesine yazdı. Pavlus, “İsa Mesih'ten ve O'nun çarmıha gerilişinden başka hiçbir şey bilmemeye kararlıydım” yazıdığı zaman ne demek istedi?
Pavlus Korint’e gelmeden önce Atina’daydı. Grekler, felsefe ve yeni şeyler üzerinde duyup konuşmayı severlerdi. Bu yüzden Pavlus Atina’da vaaz ettiği zaman halkın putperestlıkten vazgeçmesi için mantıklı sebepler ileri sürdü. Sonuçta Pavlus Atina’da Mesih için pek çok öğrenci kazanamadı.
Pavlus Korint’e geldiği zaman değişik bir yaklaşım yapmaya karar verdi. Söz ustalığı ve mantıklı düşünceler göz önüne koymayacaktı. Pavlus İsa Mesih’in bütün insanlığı sonsuz yıkımdan kurtarmak için çarmıha gerildiğini vaaz edecekti. Ancak böyle bir yaklaşım nasıl barşarılı olabilirdi ki?
İsa, tanınmayan bir Yahudi’ydi. Çarmıha gerilmesi, Romalı olmayan suçlular için ayrılmış, Romalıların insanlara uygulayabildikleri en korkunç ölümdü. İnsanların sonsuz ölümden kurtarılmasıyla tanınmayan Yahudi köylünün zalim ölümünün ne ilişkisi var ki? Bu kavram Pavlus’un izleyiciler için deli gibi görünürdü.
Bugün bile bu kavram insanlara deli gibi görünüyor. Neden?
1. Korintliler 2:14 Doğal kişi, Tanrı'nın Ruhu'yla ilgili gerçekleri kabul etmez. Çünkü bunlar ona saçma gelir, ruhça değerlendirildikleri için bunları anlayamaz.
1. Korintliler 1:22-24 Yahudiler doğaüstü belirtiler ister, Grekler'se bilgelik arar. 23 Ama biz çarmıha gerilmiş Mesih'i duyuruyoruz. Yahudiler bunu yüzkarası, öteki uluslar da saçmalık sayarlar. 24 Oysa Mesih, çağrılmış olanlar için ister Yahudi ister Grek olsun- Tanrı'nın gücü ve Tanrı'nın bilgeliğidir.
1. Korintliler 1:18 Çarmıhla ilgili bildiri mahva gidenler için saçmalık, biz kurtulmakta olanlar içinse Tanrı gücüdür.
İsa Mesih’i ve O’nun çarmıha gerilişini vaaz etmek, insanlara saçmalık geliyor çünkü insanlar iman etmeden önce Allah’tan mucizevi belirtiler görmek istiyorlar. İnsanlar,vakitleri sözde bilgeliği anlatarak ve dinleyerek geçirmek istiyorlar. Çarmıhın mesajı onlara saçma gelir. Peki çarmıhın mesajı nedir?
Çarmıhın mesajı şu mudur: İyi bir adam ve vaiz, adi adamlar tarafından öldürüldü? Bu dünyada her gün bütün gün boyunca böyle bir şey oluyor. Terörist bombası patlar ve masum insanlar ölür. Genç bir bayan minibüsle eve giderken şoförü onu vahşi bir şekilde öldürdü. Malessef bu gibi olaylar sıradan hale gelmiştir. Çarmıhıın mesajı iyi bir adamın,bir peygamberin bile, kötü insanlar tarafından öldürüldüğü değildir. Bu olağan bir olay. İsa öldürülen ilk peygamber değildi. Çarmıhın mesajı o değildir. O zaman Çarmıhın mesajı nedir?
İsa’nın çarmıhta gerilişi neden özeldir? Neden Pavlus tüm felsefe ve mantıktan vaz geçerek bu mesaj üzerinde odaklandı?
Hakikat ruhça değerlendirilir. Kutsal Ruh, birisinin gerçeği alması için zihnini aydınlatır. Fakat insanlık kibirlidir. İnsanlar, Allah’tan yardım almadan akıllarını kullanarak gerçeği anlayabileceklerini düşünüyorlar.
Ancak Tanrı, tüm akıllı yaratıklardan alçakgönüllülük istiyor. Alçakgönüllülük Tanrı’nın Egemenliği’nin kapısına anahtardır. Her iyi şey Tanrı’dan geliyor. Her şey. Alçakgönüllülük benlik sevgisinin zıddıdır. Tanrı’nın Egemenliği’nin temeli, fedakar sevgidir. Benliğin, şekli ne olursa olsun, yok edilmesi lazım çünkü Tanrı’nın Egemenliği’nin görkemini bozuyor.
Tanrı’nın yasası, özverili sevgi yasasıdır. Bu ilkeyi bozan her şeyin sonsuza dek yok olması gerek. Bu yüzden Kutsal Kitap diyor ki: günahın ücreti ölümdür. Bu ölüm, Tanrı bir kişiden hayat veren gücünü sonsuza dek alınca gerçekleştirilir.
Siz günah işlediniz. Sonsuz ölüm hak ettiniz. Bedelini ödeyip tekrar nasıl yaşayabilirsiniz? Fakat Tanrı’nın size doğru sevgisi ve merhameti var. Tanrı size sonsuz yıkımdan kurtuluş yolunu sunuyor. Af yolunu sunuyor.
Ancak af teklifi, ölüm cezasını kaldırmaz. Tanrı, insanlara cezası ödenmeden af verseydi yasanın ve cezasının anlamları kalmazdı. Tanrı adildir ve insanların yasaya uymaları lazım. O halde Tanrı günahları affetse aynı zamanda adaleti nasıl südürebilir?
Adalet, günahkarın Tanrı’dan sonsuz ayrılığını gerektirir. Peki Tanrı’nın hayat veren gücünden yoksun olan kim tekrar yaşayabilir? Bunu yapabilen tek kişi yalnız kendisinde sonsuz yaşamı olandır.
Yasaya göre kimin ölüm cezası çekmesi gerek, günahkarın kendisi yoksa bir başkası? Tabii ki günahkarın kendisinin çekmesi gerek. İnsanlar arasında kim cezasını ödeyip tekrar yaşabilir? İnsanlar arasında kendisinde sonsuz yaşamı olan kim? Hiç kimse. Görünür ki insan ırkı çaresiz kaldı.
Fakat İsa’da insanlık ümit buluyor. İsa, sıradan bir adam değildir. İsa, insanlığın ve ilahiliğin birleşmesidir. İsa ezelden vardı. İsa Tanrı’yla birdir. Ben bunu söylemiyorum. İsa’nın Kendisi söylüyor.
Yuhanna 10:30 “Ben ve Baba biriz.”
İsa, Tanrı’yla bir olduğu için doğal olarak sonsuz yaşama sahiptir.
Yuhanna 10:17-18 “ Canımı, tekrar geri almak üzere veririm. Bunun için Baba beni sever. 18 Canımı kimse benden alamaz; ben onu kendiliğimden veririm. Onu vermeye de tekrar geri almaya da yetkim var. Bu buyruğu Babam'dan aldım.”
Bütün dünya, siz ve ben dahil, İsa tarafından yaratıldı.
İbraniler 1:1-3 Tanrı eski zamanlarda peygamberler aracılığıyla birçok kez çeşitli yollardan atalarımıza seslendi. 2 Bu son çağda da her şeye mirasçı kıldığı ve aracılığıyla evreni yarattığı kendi Oğlu'yla bize seslenmiştir. 3 Oğul, Tanrı yüceliğinin parıltısı, O'nun varlığının öz görünümüdür. Güçlü sözüyle her şeyi devam ettirir. Günahlardan arınmayı sağladıktan sonra, yücelerde ulu Tanrı'nın sağında oturdu.
İsa günahlarımızı nasıl arındırdı? İsa insanlığa girdi çünkü suçlu insanlığın günahın cezasını çekmesi lazım. İsa Tanrı’yla birdi ve insanlıkla bir oldu. İsa, günahın cezasını Kendisine yüklendi. Çarmıhın üzerindeyken Tanrı’dan ayrılmasına katlandı. Bu olay sıradan bir çarmıha gerilmesi değildi. Ezelden bir olan Baba ve Oğul, çarmıhta ayrıldılar. Biz ölüm yüzünden sevgilerimizden ayrıldığımız zaman çok üzülüyoruz. Ancak Baba ve Oğul’un çarmıhta ayrılmaları bundan kat kat daha acılıydı. Çok daha büyük bir dramdı. Tanrı ve Oğul çarmıhta son derece acı çektiler.
Çarmıhın mesajı nedir? Size sonsuz yaşam sunmak için Tanrı’nın Kendisi günahın cezasını çekti. Sizi günahtan kurtarmak için Kendi varlığında sınırsız acı çekti. Kendi acısıyla sizi özgür kıldı.
Siz iyi bir adam bile yahut bir peygamber değil ancak Tanrı’nın Kendisinin sizin günahlarınız için acı çektiğini görünce o zaman Tanrı’nın sevgisini takdir etmeye başlayabilirsiniz. O zaman hayatınız değiştirilebilir. Bu, sadece yüreğiniz Kutsal Ruh’a açıksa gerçekleştirilebilir. Sırf insan bilgeliğiyle bunu anlayamazsınız. Sadece ve sadece Kutsal Ruh bunu size açıklayabilir.
Bu mesaj Pavlus’un hayatı alt üst etti. Bu mesaj yüreğini kazandı. Bu mesaj onu Mesih’i ve O’nun çarmıha gerilişini vaaz ederek şehirden şehre gezmek motive etti. Siz de bugün bu mesajı kabul etmez misiniz?