Cumartesi günü, haftanın yedinci günüdür. Yaratıcımız, dünyayı altı günde yarattı ve yedinci günde yaratıcılık işi yapmadı. Yedinci günü kutsadı ve onu kutsal bir gün olarak belirledi. Levililer 23:3 şöyle der: "Altı gün çalışacaksınz. Ama yedinci gün olan Şabat dinlenme ve kutsal toplantı günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı Rab'be ayıracaksnıız.
Tevrat'ta orijinal İbranicede haftanın yedinci güne Şabat denilir. İncil'de, yedinci güne ya sabbaton (eski Yunancadan) yada sabbata (Aramiceden) denilir. Kutsal Yazılar'a göre gün, akşam 12'de başlamaz, güneşin batımıyla başlar ve 24 saat sürer. Yedinci gün olan Şabat günü, cuma akşamı güneş batımıyla başlar ve cumartesi akşamıyla sona erer.
Cumartesi günü, haftanın yedinci günüdür. Yaratıcımız, dünyayı altı günde yarattı ve yedinci günde yaratıcılık işi yapmadı. Yedinci günü kutsadı ve onu kutsal bir gün olarak belirledi. Levililer 23:3 şöyle der: "Altı gün çalışacaksınz. Ama yedinci gün olan Şabat dinlenme ve kutsal toplantı günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı Rab'be ayıracaksnıız.
Tevrat'ta orijinal İbranicede haftanın yedinci güne Şabat denilir. İncil'de, yedinci güne ya sabbaton (eski Yunancadan) yada sabbata (Aramiceden) denilir. Kutsal Yazılar'a göre gün, akşam 12'de başlamaz, güneşin batımıyla başlar ve 24 saat sürer. Yedinci gün olan Şabat günü, cuma akşamı güneş batımıyla başlar ve cumartesi akşamıyla sona erer.
Vaftiz, Rab’le yapılan antlaşmanın simgesidir. Vaftiz olduğumuz zaman, simgesel olarak eski günahlı hayatımıza ölüyoruz, gömülüyoruz ve İsa Mesih’te yeni hayata diriliyoruz.
Kutsal Kitap bir tür vaftiz törenini tasvir ediyor. Diğerleri insan tarafından tasarlanmış törenlerdir.
Biri bir başkasını su içinde vaftiz edebilir. Fakat bunun daha derin ve önemli bir anlamaı var: Kutsal Ruh ile vaftiz olmak.
Biri, kiliseden ayrılıp dünyasal hayat yaşarsa, İsa'dan ayrılmış olur. O kişi tövbe edince yeniden vaftiz olarak tövbe edip İsa'ya döndüğünü göstersin. Bir üyenin günahı açık ve devamlı veya açık ve ağır olursa, İsa'nın ve kilisesinin ismi lekelenir. Kilise disiplini gerekir. Yoldan sapmış üye aforoz olsa, İsa'ya dönerse tekrar vaftiz olsun.
Vaftiz, Rab’le yapılan antlaşmanın simgesidir. Vaftiz olduğumuz zaman, simgesel olarak eski günahlı hayatımıza ölüyoruz, gömülüyoruz ve İsa Mesih’te yeni hayata diriliyoruz.
Kutsal Kitap bir tür vaftiz törenini tasvir ediyor. Diğerleri insan tarafından tasarlanmış törenlerdir.
Biri bir başkasını su içinde vaftiz edebilir. Fakat bunun daha derin ve önemli bir anlamaı var: Kutsal Ruh ile vaftiz olmak.
Biri, kiliseden ayrılıp dünyasal hayat yaşarsa, İsa'dan ayrılmış olur. O kişi tövbe edince yeniden vaftiz olarak tövbe edip İsa'ya döndüğünü göstersin. Bir üyenin günahı açık ve devamlı veya açık ve ağır olursa, İsa'nın ve kilisesinin ismi lekelenir. Kilise disiplini gerekir. Yoldan sapmış üye aforoz olsa, İsa'ya dönerse tekrar vaftiz olsun.
Allah |
İncil |
Tevrat, İncil ve Müjdeler |